משרד ראשי - צבי הנחל 7, פארק תעשיות עמק חפר | שלוחה נוספת - חבצלת השרון 37, הרצליה פיתוח | טלפון: 09-7742786 | נייד: 050-5308990 | achitov.sigal@gmail.com

3 במאי 2015 in חיים ומוות

האם שירה תחגוג את גיל 40?

Post placeholder image

הוא לא מוקף גדרות תיל ואין שם שומרים.  בית הכלא שלך, שלנו, מצוי רק בין האוזניים בתוך הגולגולת שלך – בפחדים, בעיקר בפחדים הדמיוניים מנבואות זעם ממה שיקרה …

כמה אנחנו נאחזים בפחדים ובנבואות שמרביתם כלל לא מתקיימים (תיכנסו לקרוא נבואות בכל מיני אתרים הרוב שטויות ומה שכן סטטיסטית ממילא קורה כמו ייפול מטוס או ימות שיח ארמני).

 

אנחנו פוחדים שמשהו רע יקרה לנו בשנת 2019, פוחדים בגלל משהו שטרם קרה בכלל…

איך נקרא לפחד מדבר או ממחשבה שהם רק בראש שלנו?

בדרך כלל בפסיכיאטריה- קולות ורעשי רקע כאלו הם סממן חיובי לסכיזופרניה או ניתוק מהמציאות.

כמה פעמים שמעתי את המשפט "תראי אני פשוט משקשקת מהשנה הזו, נומרולוגית זו שנה 4, שנה מאוד מאוד קשה…" או "האסטרולוגית שלי אמרה שאורנוס עולה לי על השמש ויקרה משהו חמור שאין לי שליטה עליו" אז אם אין לך שליטה מה אתה מבלבל לך ולי את המוח?!

אם אתה עסוק בלפחד מנבואה של שנת 2019 אתה בעצם ממציא פחדים ומפחד רק מהדמיון שלך

וממה הולך לקרות… מתי תחיה באמת???

 

קו חיים קצר? חיים ומוות.

שירה הגיעה לאבחון כמתנת יומולדת לגיל 40.

היא הייתה מבועתת וחרדה מאוד "לא ישנתי כל הלילה… הגעתי אלייך ואני מבקשת שתתמקדי בקו החיים". שירה הייתה בלחץ היות ובהיותה בת עשרים הייתה אצל כירולוג שאמר לה שקו החיים שלה שבור והיא לא תזכה להגיע לגיל 41. מאז היא בחרדה ככל שהיא מתקדמת לגיל 40 וחייה נסובו סביב נבואה זו.

הסברתי לה שזה קשקושי צוענים ואגדה אורבנית.. "אולי כך פרשת את הדברים אבל אף כירולוג לא משתמש בעולם המושגים של "קו חיים קצר", "חיים קצרים.."

קו החיים ניתן לתארוך ולניתוח גילאים ואירועים שונים בחיינו. הוא מייצג את הגדר, הגבול בין ״האני״ לבין הסביבה, את מידת הוויטליות ורמת הקונסטיטוציה וההתנגודת הפיזית והנפשית שלנו.

אי לכך קו שבור/קטוע יתאר פגיעה, מבנה פרוץ, גבולות מתאר אישיותיים לא ברורים ואישיות לא די מגובשת. השלכות ״האני״ הלא מגובש יתבטאו בחרדות, בקשיי בחירה, בחוסר סיפוק ובתחושת חוסר אותנטיות.

קו החיים יתאר בנוסף את התמצית את הצ׳י ואי לכך כל דרכי העיכול מיוצגים בקו החיים, מהפה, ושט, קיבה- מעי דק גס ועד פי הטבעת.

 

"שירה יקירה, קו החיים אמנם שבור אך לידו קו תוחם אחר. השבר משמעו דלף, פגיעה, המון סימני שאלה וחוסר חיוניות.

המיקום של השבר היה מקביל לאזור מסוים במעי הגס ששם באופן קבוע היו לך בעיות, דלקות, חסימות וכו'. קו חיים קטוע יתאר את העובדה שאת מנסה לשנות את דרך ההתקשרות שלך לעולם, ניסיונות להשתנות והקיטוע יוצר החלשה פיזית באזור המסוים במערכת העיכול."

 

היות וקו החיים מתאר את התבנית של סיפור החיים הכרונולוגי – את הביוגרפיה, ניתן לתארך ואכן מה שלא דייק כלל אותו כירולוג הזוי זה שמועד השבר היה כבר מאחוריה (גיל 38) ומשמעותו – שם שירה עברה שינוי גדול, ארגון מחדש של חלקי האישיות וגירושין ממערכת אומללה.

מכאן ברור ששירה הייתה זקוקה להכוונה וכלים להמשך חייה החדשים, המלצות לחיזוק הגוף באמצעות תזונה מסוימת, לימודי שפות, המלצה לטיול שורשים לסגירת מעגלים משפחתיים ותחילת טיפול ייחודי לפריון כדי להרות.

ברור לי שבעוד כשנתיים תשנה גם את נתיבה המקצועי ובהתבסס על נתונים מאוד ייחודיים המלצתי לה על לימודי גמולוגיה לאחר הגשמת האימהות.

 

אין לי ספק שהיא תאריך ימים הרבה מעבר לגיל 40

עד מתי? לא יודעת וגם לא עוסקת בכך, אינני אלוהים.

תפקידי להאיר, לשים את הפוקוס על נקודות החשיכה מתוך כוונה להאיר ולגלות מחוזות פנימיים ומכאן מנעד האפשרויות העומד לרשותנו הרבה יותר רחב!

נפגש ביומולדת 41,

מזל טוב לשירה.