[vc_row][vc_column width="3/4"][vc_column_text]מדוע בהשמה תעסוקתית לא מספיק להגדיר מהי הקטגוריה/ הנישה המקצועית?
• מס' האפשרויות גדל – האפליקציות והיישומים לכל מקצוע משתנים בהתאם למבנה אישיות מוגדר וספציפי. תואר B.Aבפסיכולוגיה יכול להוות ״קרש קפיצה״ לתואר שני במקצועות הטיפול אך גם כבסיס לעבודה בתחומי החינוך ונוער בסיכון או לחילופין לתחומי משאבי אנוש או תחומי שיווק וייעוץ ארגוני לדוגמא.
• ההגדרות נעשו יותר ויותר נישתיות- הצרכים שלנו כבני אדם הפכו להיות ברורים ומובחנים הרבה יותר. כן הפכנו להיות מפונקים ובעלי רצונות להתפתח מעבר להישרדות ובחירות שהן בגדר ברירת מחדל
• ההיצע גדול, ריבוי אקדמאים, ריבוי תארים במקצועות מסוימים מול מיעוט תארים במקצועות נדרשים.
• לימודים אינם מבטיחים מימוש ייעוד- לייעוד הגדרה רחבה מאוד והוא תלוי בפקטורים נוספים כגון: צרכים אורגניים, הד הורי, עיסוקי ההורים וגנטיקה תעסוקתית, מניעים פנימיים כגון צורך בהכרה ופרסום לצד כישורים, יכולות ושליחות חברתית. תואר או ניסיון הם בגדר הגדרה מבנית חיצונית כאשר ייעוד הינו מושג מופשט ופנימי.
• לכל אדם קוד/ צופן אחר שפותח "תיבה אחרת״ גם אנשים שלמדו וסיימו בדיוק את אותו מסלול לימודי לא בהכרח שנכון להם להתפתח מקצועית באותו כיוון האחד מתאים יותר לעיסוק במחקר ואילו השני יותר בפרזנטציה מכירות והדרכה.
• לאדם רבדים אישיותיים ומכלולים פנימיים מורכבים ואי לכך ההשמה צריכה להיות מדויקת וללוותו לצורך תמיכה בתהליך התפתחות מקצועי התואם את מי שהוא.
הנוסחה להשמה
הגדרה והתאמת סוגיית הנישה המקצועית הרחבה הספציפית (למשל חינוך הוראה מתקנת, ביולוגיה ואקולוגיה ימית).
הצגת ציר התפתחות הקריירה בעשור הקרוב תוך תכנון הפלטפורמה להתפתחות בטווח הרחוק יותר.
+
מיפוי צרכי השלד האישיותי (מבנה אישיותי, צרכים רגשיים, מיצוב משפחתי וגנטיקה משפחתית צרכים חומריים, ביטחון עצמי, מודל רגשי, קוגניטיבי, חברתי, תקשורתי)
=
הנוסחה האולטימטיבית – הקוד/הצופן להשמה.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/4"][vc_widget_sidebar sidebar_id="sidebar-23"][/vc_column][/vc_row]