משרד ראשי - צבי הנחל 7, פארק תעשיות עמק חפר | שלוחה נוספת - חבצלת השרון 37, הרצליה פיתוח | טלפון: 09-7742786 | נייד: 050-5308990 | achitov.sigal@gmail.com

27 במאי 2014 in בחן את עצמך

המיקום המשפחתי ומידת הביטחון העצמי, כמה אנחנו קורבנות נשלטים של מערך המשפחה והדרך להשתחרר

Post placeholder image

מערך המשפחההאצבעות במובנים מסוימים מתארות את ה"מכניזם הפנימי" לפיו אנחנו בוחרים ומתנהלים בהעדר מודעות והכרות עם מערך הכוחות הפנימיים ועם הארכטיפים שהם מייצגים אנחנו ״מנוהלים״ על ידן והופכים להיות קורבנות מתוך בחירה לא מודעת ולא חופשיה .

מדוע ולמה?

האצבעות הן הקלט החושי שלנו כל אצבע מייצגת תחום תפקודי וחולשת ומייצגת איברים אחרים בגופינו. האצבעות מייצגות תכונות לצד דפוסי התנהגות המאפיינים צדדים בתצריף האישיותי. לכל אדם אצבעות אופייניות לו ובמהלך האבחון הכירולוגי נבחנות במידת אורכן, עוביין, הבדלי הגבהים, היחס בין הכף לאצבעות, עקמימותן והטייתן אך כאן אתמקד דווקא כיצד העובדה שהאצבעות שתולות בכף בווריאציות שונות מייצגת היבטים אישיותיים דומיננטיים וקרדינליים.

נחשוב לרגע שהכף באופן מטאפורי מדמה את הקרקע ממנה נובטות וצומחות האצבעות.

כירולוגית בשם הצ׳ינסון ציינה שלוש צורות התעגנות של האצבעות בכף.

כל צורה/ וריאציה מציינת התנהלות ובטחון פנימי תפקודי שונה:

  1. הצורה הראשונה היא הקשת הנורמנית- קשת מעוגלת כששני הקצוות שווים. גם מבחינה ארכיטקטונית הדבר יתאר חוזק ושיווי משקל – ראו תמונה
  2. הצורה השנייה-קשת מחודדת וקונית- ראו תמונה

כאשר קצות היד ואצבעות המורה והזרת שקועות עמוק בכף הדבר יתאר חולשה, צורך עמוק ותובעני במשוב ובהכרה מין הסביבה מה שעשוי להוביל לתלות עמוקה בסובב. חוסר בטחון עצמי שמניע את האדם לנהוג בהקצנה מסרקזם לתחושת ריקנות ואי שקט.

  1. הצורה השלישית- ראו תמונה, בסיס ישר מתחת לכל האצבעות הדבר יעיד על בטחון ועוצמות פנימיות . אדם שסומך על עצמו, אסרטיבי ויודע גם להשיג בתקיפות את מבוקשו.

טיפ נוסף מכיוון שהאצבעות מייצגות את המשפחה הפנימית תארו לכם אח או אחות בעלי הווריאציה האחרונה, את עוצמותיו לצד שתלטנותו נוכח אחיו.

או לחילופין אדם בעל הווריאציה הקונית שגדל בתחושת נחיתות במצבים מסוימים בפרט ביחסים בינאישיים, נחיתותו ורגישותו תוביל אותו להגיב מהחלק העמוק השייך לעבר ולהציף זיכרונות נחותים ומכאן להשפיע על תגובותיו כבוגר.

סידור האצבעות מתאר את מערך הכוחות מהם אנו נבנים, מגיבים ונשלטים על ידם.

במובן מסוים אין לנו בחירה מודעת וחופשית ומכאן שאנחנו הופכים להיות קורבנות לתקופות ארוכות. כל עוד לא נהפוך למודעים לציר המחולל ונכיר לעומק את ״המשפחה הפנימית״ הפועלת בתוכנו מהינקות לא נוכל להתפתח, להרגיש חופשיים או לבחור ולהתנהל במודעות מתוך בחירה פנימית ולא מתוך השלכה/השלכות העבר.

אישה עם זרת מאוד נמוכה ביחס לקמיצה תבחר באופן לא מודע כמובן גבר עוצמתי, חזק, כוחני שברבות הזמן ידגיש את מה שחווה בפנימיותה – את נחיתותה .

אישה זו תחפש לטפל ולהקריב למען הסביבה כי היא מנציחה עצמה ״ מלמטה״.

התבוננו באצבעות שלכם בווריאציות השונות וחשבו על כך.